SetTimeout, setInterval, Math i Date to funkcje (i obiekty), z którymi możesz często spotykać się w kodzie.

SetTimeout pozwala na wykonanie kodu z odpowiednim opóźnieniem, które możesz ustawić milisekundach (1000 milisekund = 1 sekunda). Taki kod wykona się tylko 1 raz.

SetInterval działa podobnie, ale kod wykonuje w nieskończoność. Możesz to przerwać korzystając z funkcji clearInterval().

Math – obiekt, który zawiera w sobie gotowe operacje matematyczne, czyli np. pobranie liczby pi, zaokrąglanie liczb, pierwiastkowanie, potęgowanie itd.

Date – obiekt, który pozwoli Ci manipulować datą i czasem. Możesz np. wyświetlić jaką mamy aktualnie godzinę, minutę, sekundę czy rok.

Zobacz wideo:

Przeczytaj też...

Kurs JavaScript 8/10 – skrypty z opóźnieniem, obiekt Math i Date
Ocena: 5 - 2 głosów

Jakub Jurkian

<p>Od ponad 11 lat jestem programistą-pasjonatem, a strony (i wszystko co z nimi związane) tworzę od 6 lat. Jestem też autorem kursów wideo – od 2013 roku prowadzę kanał na YouTube i tego bloga. Zaczynałem od pisania artykułów dla jednego z czołowych polskich portali IT – benchmark.pl. Prywatnie od 10 lat jestem związany z kulturą hip-hop (głównie taniec breakdance).</p>

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*